כיצד להטעין את הקלנועית
הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא למצוא את יציאת הטעינה. יציאת הטעינה תמוקם לרוב על הכידון בצד שמאל של הקלנועית ולפעמים נקודת ההטענה תמוקם בצד האחורי של הקלנועית. לדגמים מסוימים תהיה יציאת USB, בעוד שאחרים יהיו עם כבל חשמל שמתחבר לשקע.
לאחר מכן, חבר את המטען שלך והמתן לטעינתו במשך זמן הטעינה משתנה בקלנועית לקלנועית אך לרוב יקח בין 4-12 שעות, למרבית המטענים כיום יש פריקה אוטמטית אשר מפסיקה להזרים חשמל להטענת הסוללה,שוב לודא זאת עם רכישת הקלנועית.הסללה תיהיה טעונה במלואה כאשר האור הכתום או האדום התחלף לאור ירוק, בשלב זה מומץ להוציא את המטען מהשקע ולנתק את המטען מהסוללה.
חשוב להיות מודע לכך שכאשר אתה טוען את הקלנועית שלך כדי לוודא שהוא לא חם מדי או קר מדי. טעינה בטמפרטורות קיצוניות עלולה לגרום לנזק לסוללה ולהוביל לתוחלת חיים קצרה יותר.
סוללות הקלנועית
סוללות הן מרכיב קריטי בכל רכב חשמלי. הם מקור הכוח ששומר על הקלנועית שלך ונותן לך דחיפה לעלות על הגבעות האלה. תמצאו אותם בכל מיני רכבים חשמליים, ממכוניות ועד אופניים ועד קטנועים.
סוללות מגיעות בכל הצורות והגדלים, אך המשותף לכולן הוא שהן מייצרות חשמל מתגובות כימיות בתוך תאי הסוללה. התגובות מייצרות אלקטרונים אשר לאחר מכן מועברים כזרם דרך מעגל חיצוני. התגובה הזו היא שגורמת לסוללות לעבוד.
הסוגים השונים של סוללות לקלנועית
ישנם סוגים שונים של סוללות למטרות שונות, אך לרוב הסוללות ישתמשו בדרך כלל בכימיקלים אחד או יותר כגון חומצת עופרת, ניקל-קדמיום, ניקל-מתכת הידריד (NiMH) או ליתיום יון (Li-ion). כימיקלים אלו מגיבים זה עם זה בדרכים שונות לייצור חשמל.
סוללות הן החלק החשוב ביותר בקלנועית. הם מספקים כוח למנוע ושומרים עליו לפעול. ישנם סוגים רבים ושונים של מצברים, חלקם מתאימים יותר לקלנועיות מאחרים.
סוללות חומצת עופרת הן זולות אך אינן מספקות כוח רב ואי אפשר לפרוק אותן לעתים קרובות מדי. סוללות ניקל-קדמיום הן אופציה טובה יותר מכיוון שהן מספקות יותר כוח וניתן לפרוק אותן לעתים קרובות יותר. סוללות ליתיום-יון הן האופציה הטובה ביותר לקלנועית מכיוון שהן מחזיקות מעמד זמן רב יותר, מספקות יותר כוח וניתן לפרוק אותן כמה שתרצו מבלי לפגוע בה או להשפיע על הביצועים שלה בשום צורה.
סוג הסוללה המתאים ביותר עבורך יהיה תלוי בצרכים שלך. לדוגמה, אם אתה צריך לקחת את הקלנועית שלך לשטח, אז תרצה מצבר עם יותר כוח וקצב פריקה גבוה יותר. אם אתה צריך ללכת למרחקים או רוצה לרכוב על הקלנועית שלך לפרקי זמן ארוכים אז תרצה סוללה עם קיבולת גבוהה (Ah).
הקלנועית החשמלית הוא מכשיר שעוזר לאנשים לנוע מהר יותר וקל יותר. עם זאת, זה יכול לגרום לצרות רבות אם הסוללה אינה במצב טוב. המצבר של הקלנועית מחזיק לרוב 2-5 שנים. אם אתה רוצה שהמצבר של הקלנועית שלך יחזיק מעמד לשנים רבות, אז אתה צריך לטפל בו כמו שצריך.
יש כמה טיפים כיצד לחסוך לשמור על הסוללות שלך לשנים רבות:
אם יש לכם קלנועית חשמלית חדשה, חשוב מאוד לשמור על המצבר שלכם במצב תקין. להלן כמה טיפים כיצד לעשות זאת:
- אל תטעין את הסוללה לעתים קרובות מדי, כי זה יקצר את חייה. המשיכו לטעון את הסוללה רק כשהיא חלשה ויש להטעין אותה במהירות.
- כאשר אינך משתמש בקלנועית, כבה את מתג ההפעלה ונתק את המטען משני קצוות הכבל; זה יעזור לחסוך באנרגיה ולהאריך את חיי הסוללה
- אם אתה משתמש לעתים קרובות במטען בעל הספק גבוה, החלף אותו במטען בעל הספק נמוך; זה גם יאריך את חיי הסוללה שלך
- כמו כן, עליך להטעין את הקלנועית לפחות אחת לשלושה חודשים אם אינך משתמש בו לעתים קרובות. זה ימנע מהסוללה לאבד את יכולתה לאגור חשמל וישמור על קיבולת הטעינה שלה גבוהה.
- זה גם עוזר אם אתה יכול להימנע מטמפרטורות קיצוניות בעת אחסון הקטנועים שלך לפרקי זמן ארוכים (או חם או קר).
6.הימנע מלהשאיר את המכשירים שלך באור שמש ישיר או בגשם מכיוון שהדבר עלול לגרום לנזק למים שעלול להוביל לקורוזיה וחלודה בחלקי מתכת וחיבורים חשמליים אשר בסופו של דבר יגרום להם להיכשל.
- אחד הגורמים הראשים להורדת חיי הסוללה היא חוסר זהירות עם המצב והפלתו על הקרקע, כאשר מעבירים את הסוללה ממקום למקום יש לשמור עליה מנפילות ועדיף למקם אותה במצב מאוזן צמוד לקיר.